Teplo jako lék na bolestivou menstruaci

Přichází dny menstruace a pro mnoho žen to znamená velké nepříjemnosti. Nafouklé břicho, pocit na zvracení či na omdlení, křeče v žaludku nebo nepříjemný průjem. Musí to tak být?

 

Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Je to něco, co úzce souvisí s naším ženstvím a také s tím, že můžeme počít děťátko. Dnes se mnoho žen uchyluje k hormonální antikoncepci, díky které jen jednou za měsíc celkem bezbolestně krvácejí (což ale ani není menstruace) nebo ani to. I když se řada odborníku shoduje na tom, že nepřetržité užívání antikoncepce zdraví neprospívá, stále je zde silná reklama na šťastný život bez menstruace, které ženy s problémy snadno podlehnou. Nemusíte mít při menstruaci bolesti.

Nemusíte mít při menstruaci bolesti.Proč mám bolesti?

Bolestivá menstruace nám ukazuje, že něco není v pořádku. Během menstruace neděláme to, co bychom měly dělat. Nebo to neděláme vůbec a skrze naše ženství nám to tělo připomíná. Pokud to řešíme prášky na bolest nebo umělými hormony, není to ve skutečnosti řešení, ale jen překrytí problémů, které může vést k mnoha dalším potížím v budoucnu.

Nebojujme proti bolestivé menstruaci, protože to by byl boj proti nám samým. Udělejme pro sebe něco, co nám a potažmu našemu tělu pomůže natolik, že tahle signalizace nespokojenosti přestane.

Buďte v klidu

Mnoha ženám může pomoci zůstat v klidu. Víte přeci, kdy menstruaci dostanete. Naplánujte si svůj život tak, abyste v této době měly co nejméně stresu … Ale ano! Jde to. Samozřejmě, že mnoho z nás chodí normálně do práce, stará se o děti a dělá spoustu činností, které se opakují. To není překážka. Nemusíte před nebo během menstruace ležet s nohama nahoře 24 hodin. Zkuste si ale třeba úklid nechat na jindy – když nevyluxujete, děti ani manžel si toho ani nevšimnou. Pokud ano, tak ať vyluxují oni. Neplánujte oslavu narozenin pro svou tchýni. Neslibujte šéfovi, že v ten den budete vést důležitou schůzi. Vynechte rodinný výlet se psy a dětmi. Nechoďte cvičit. A místo pečení koláče si večer napusťte horkou vanu. Pokud máte bolesti při menstruaci, použijte menstruační kalíšek a můžete se v klidu koupat i během menstruačního krvácení.

 

I ženy, které ještě nemají děti, si neudělají čas pro sebe a nezvolní. Tempo naší kultury je stále větší a větší – rychle, rychle, rychle! To ale není nic pro menstruující ženu! Naše kultura není váš problém! Prostě se na to vykašlete a zůstaňte v klidu. Kdy jste naposledy malovala? A kdy jste si to naposledy udělala?

 

Při bolestivé menstruaci si večer napusťte horkou vanu.

 

Buďte v teple

Skvělým pomocníkem proti bolestem je teplo. Máte spoustu možností. Pokud jste doma, nahřejte se ve vaně, zalezte si do peřin nebo ke krbu (postačí i ústřední topení :) Prohřejte se i zevnitř, uvařte si horký čaj. Existují bylinkové směsi pro ženy, doporučujeme také meduňkový nebo heřmánkový čaj s medem.

 

Ne vždy můžeme ležet. To nevadí - nestresujeme se tím, co nemůžeme – radujeme se z toho, co jsme pro sebe udělaly! Vyberte si pro tyto dny speciální oblečení, ve kterém vám bude jistojistě teplo a to hlavně v oblasti bříška. Žádné bokovky a krátké tričko! Díváte se do svého šatníku a nic tam není? To je také báječná zpráva. Vyražte si nakoupit vaše speciální menstruační oblečení. A až vám partner řekne jak vám to sluší, řekněte mu, o co jde. Poproste ho, že když uvidí tyhle úpletové šaty, máte dny, kdy to pro vás není lehké a moc by vám pomohlo, kdyby se k vám choval ohleduplně. Muži to opravdu často netuší, jak je pro nás doba menstruace jiná. Když jim to vysvětlíme, mnoho z nich bude rádo, že nám mohou pomáhat a chránit nás. To je zas jejich práce.

 

Nemusíte mít při menstruaci bolesti.Tip od nás: Pro období menstruace doporučujeme bederní pásy Nice Belly, které zajistí vašemu bříšku teplo a dodají šmrnc vašemu outfitu – více informací o nich najdete v článku Jak jsem našla Nice Belly.

 

Haramaki - V Japonsku se dodnes nosí speciální spodní prádlo – haramaki („břišní rolka“), které pomáhá udržovat stabilní teplotu těla. Jedná se o jakousi obdobu ledvinových pásů, zahalující oblast od žaludku přes břicho až po boky. Japonci věří, že teplo posiluje imunitní systém a napomáhá v odolávání nemocem, proto je třeba udržovat břicho a ledviny stále v teple. Pocit chladného břicha pak považují za první známku oslabení imunity. Tradiční kus oblečení (vidíme jej i na starých tiscích) má dnes designovou podobu a je oblíbený i mezi mladými lidmi.

Pás haramaki můžete koupit zde.

 

 

 

Zkušenosti

„Mě pomáhá zabalit záda a břicho do deky. Jak se to nahřeje, tak bolest ustoupí.„
„Cibule na kostičky, na pánvi zesklovatět a dát do látkovýho šátku nebo kapesníku a na podbřišek. Drží to dlouho a uvolňuje od bolestí. celkově je prostě dobrý teplo. Takže já i třeba v létě v době MS nosila těhotenský pás a ten mě zahřál a křeče byly pryč.“
„Taky mívám bolestivou menstruaci a někde jsem četla, že je dobré pít kontryhelový čaj. Vyzkoušela jsem ho, piju ho vždy už třeba den dopředu a mám pocit, že je to lepší. Tak to taky zkuste.“
„Zkuste mít nohy v teple. A pokud se nemůžete vyhřívat termoforem, zkuste ledvinový pás - mě bolí i v kříži a bolesti vystřelují do stehen, takže teplo, teplo ...“
„Mně pomáhá odvar z majoránky, v nejhorší dny i několikrát denně a teplé obklady na podbřišek.“
„Jednoho dne jsem si řekla, že si musím trošku pročistit tělo. Začala jsem se zdravou stravou. Vařila jsem si rýži natural, celozrnné těstoviny, čočku, fazole atd., dělám si k večeři zeleninový saláty, někdy přidám bílý jogurt, ovoce atd. Pak přišla menstruace a já zjistila, že nemám vůbec žádný bolesti jako vždycky. Pokaždý mě bolelo hrozitánky břicho, kolikrát víc jak půl dne, měla jsem průjem, třásly se mi nohy... Asi to chce vážně to tělo trošku pročistit, jen čtrnáct dní ale nestačí ...“
„Když mě bolí břicho, tak teplá flaška a odpočívat.“

Zkušenosti převzaty z Babinet.cz a www.womenzone.cz

 

Autorkou textu je Ilona Bittnerová

 

Doporučujeme také následující články:

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace