OrganiCup se mění v AllMatters. Výrobce menstruačních kalíšků chce revoluci v osobní hygieně

Menstruační kalíšek slaví jako menstruační pomůcka světový úspěch. Dánská firma, která za ním stojí, chce nyní udělat revoluci v těch nejzákladnějších hygienických návycích a procedurách. Přichází s mýdly a sprchovými gely bez obsahu vody, které fungují na principu "dodělej doma" - kup mýdlo v prášku, vodu dolij sám. A šetři planetu. Redukují se tak emise oxidu uhličitého i množství jednorázových obalů.

OrganiCup je značka, která udělala z menstruačního kalíšku mainstream a prodala jich ve světě ke dvěma milionům kusů. Nyní tahle dánská firma mění svůj název na AllMatters - a směřuje svůj byznys k ještě udržitelnější péči o tělo.

Dánský start-up AllMatters (dříve OrganiCup) způsobil revoluci na trhu menstruačních pomůcek, který se předtím padesát let nezměnil. Značka uspěla se svými udržitelnými a recyklovatelnými menstruačními kalíšky jakožto alternativou k jednorázovým menstruačním vložkám a tamponům. Výsledek, na kterém se podílí nejen výrobce, ale i uživatelé, se dá vyčíslit jako ušetřených 1300 tun odpadu.

AllMatters Menstruační kalíšky



Ruku v ruce se posunula všeobecná otevřenost v tématu menstruace a alternativních pomůcek. Globální komunita kolem AllMatters/OrganiCupu v tom hrála klíčovou roli. AllMatters spolupracují s 60 neziskovkami a zdravotnickými organizacemi v 27 zemích světa, jejich společným cílem je bořit menstruační tabu. Společnost kromě toho věnovala už přes 30 tisíc menstruačních kalíšků ženám, které mají omezený přístup k ženským hygienickým potřebám.

Společnost každý den usnadňuje život milionům žen všude možně po světě - a nyní by ráda znovu zpochybnila zajeté návyky. Na trh uvádí produkty pro osobní hygienu bez obsahu vody. Water-free!
"Společně s komunitou našich věrných jsme zvládli pomocí malého kalíšku odstranit obrovské stigma. Mnoho žen si díky nám uvědomilo, že menstruace je krásná a přirozená součást života. Změnili jsme návyky žen a ty vyměnily jednorázové výrobky za udržitelnou alternativu. Chceme v tom pokračovat i mimo oblast menstruační hygieny - je tolik zakořeněných návyků a základních úkonů, které lze zpochybnit - a změnit," říká Gitte Dalberg-Larsen, spoluzakladatelka AllMatters. 

Změna názvu z OrganiCup na AllMatters s tím vším úzce souvisí. Teď jde o víc než oblast menstruačních pomůcek.
"Chceme lidem pomoct dělat malé změny v jejich každodenním konání, které ve výsledku přinesou velký rozdíl. Proto myslím, že se k našemu záměru jméno All Matters opravdu hodí," říká Gitte Dalberg-Larsen.

O AllMatters

Dánská společnost s asi 20 zaměstnanci byla založena v roce 2012 pod názvem OrganiCup.
Od té doby se jí podařilo prodat téměř 2 miliony recyklovatelných menstruačních kalíšků ve více než 40 zemích a 7000 obchodů. Společnost AllMatters se také zapojila do osvětového hnutí s cílem odbourat tabu kolem menstruace po celém světě a darovala více než 30 000 menstruačních kalíšků ženám s omezeným přístupem k menstruačním pomůckám. Cílem AllMatters je usnadnit lidem zdánlivě malé změny v každodenním životě, které budou ve svém důsledku přínosné pro životní prostředí.

Water-free produkty jsou budoucnost

Uvedením water-free výrobků chtějí v AllMatters naskočit na vlnu revolučních produktů, které se začínají celosvětově prosazovat. Potvrzují se totiž předpovědi, že water-free produkty - tedy výrobky bez obsahu vody - budou jedním z trendů roku 2022.

Proč má smysl vyrábět produkty osobní hygieny, které potřebují vodu, až když se dostanou ke spotřebiteli? Běžné hygienické přípravky se často skládají ze 60 až 85 procent z vody - a jsou plněny do jednorázových obalů, které se transportují do celého světa. Takže když vynecháte vodu, můžete redukovat množství obalů a snížit emise CO2 vznikající při přepravě.

Společnost AllMatters vyvinula jemné mýdlo v práškové formě. Když si ho zákazníci přinesou domů, jednoduše jej smíchají s vodou v recyklovatelné hliníkové lahvi, která je součástí balení. Lahev snižuje množství jednorázových obalů, které mají lidé ve svých koupelnách. V dlouhodobém horizontu bude AllMatters také vyrábět jemné mycí prostředky, které vyžadují vodu pouze tehdy, když jsou - doslova - v rukou spotřebitelů.

„Vždycky to pro nás bylo víc než jen menstruační kalíšek. Chceme lidem pomoci se změnami, které je potřeba udělat v každodenním životě kvůli klimatické změně. Učinit udržitelnou volbu by nemělo být složité: mělo by to být jednoduché a bezproblémové. Na každé malé změně záleží,“ říká Gitte Dalberg-Larsen.

Fakta
  • AllMatters vyvíjí značné úsilí v boji proti menstruační chudobě a pracuje spolu s jinými organizacemi na odstranění stigmatizace menstruace. Angažují se v tom prostřednictvím mnoha iniciativ, jako je například TABOO: Global Periods - projekt, který se zaměřuje na důsledky menstruace pro teenagery po celém světě. Zahrnuje to spolupráci se zdravotními sestrami a gynekology v Dánsku a kooperaci s více než 60 nevládními a zdravotnickými organizacemi v 27 zemích světa.
  • AllMatters prostřednictvím projektu nazvaného CampusCup spolupracuje s americkými vzdělávacími institucemi na omezení spotřeby jednorázových menstruačních pomůcek.
  • Společnost AllMatters darovala více než 30 000 menstruačních kalíšků ženám ve zranitelných částech světa a naučila je je používat.
  • Za dva roky může jeden menstruační kalíšek AllMatters uchránit planetu od 528 jednorázových vložek a tamponů. Menstruační kalíšky AllMatters tak již zachránily planetu od 1500 tun odpadu v podobě vložek a tamponů na jedno použití.
  • AllMatters nyní rozšiřuje své aktivity o prodej produktů péče o tělo bez obsahu vody. Běžné mycí tělové přípravky se skládají z asi 60 až 85 procent z vody, což navyšuje uhlíkovou stopu, která je výsledkem přepravy těchto produktů po celém světě. Nové powder-to-foam výrobky AllMatters jsou vyrobeny bez vody; vodu jim dodá až spotřebitel. Kromě toho jsou součástí výrobků krásné recyklovatelné hliníkové lahve; na rozdíl od jednorázových obalů je lze používat znovu a znovu.
Redakce blogu Kalíšek.cz
Autorky článku

Mnoho článků na tomto blogu vzniká spoluprací několika žen. Také otázky pro rozhovory připravujeme společně. Z toho důvodu vznikl tento "profil". Možná právě pod ním najdete ty nejzajímavější články, protože když ženy spolupracují, vznikají ty nejlepší věci!

Články autorky

Doporučujeme také následující články

Jak do vody s menstruací?

Mít menstruaci, když je čas letních radostí u vody, není zrovna něco, o čem by ženy a dívky snily. Naštěstí v dnešní době se nabízí spousta šikovných hygienických pomůcek, s kterými se dá zvládnout i dovolená u moře či lekce plavání "ve špatném termínu". Seznamte se s výhodami bio tamponů, menstruačních kalíšků a menstruačních plavek.

Proč zažívají muži orgasmus častěji než ženy?

Co přesně se vám vybaví pod slovem sex? Je soulož vážně ten "nejplnohodnotnější" způsob, když jen necelá pětina žen prožívá vaginální vyvrcholení? Věděli jste, že heterosexuální ženy jsou skupinou, která si orgasmu užívá nejméně? A víte, kde je klitoris? :-) U příležitosti Mezinárodního dne ženského orgasmu jsme se podívaly na pár studií ze světa, které oblast ženské rozkoše zkoumaly.

Lenka Vrabcová: Má smysl zabývat se tím, co nám chce kůže říct

Lenka Vrabcová je kosmetička, jejíž vlastní kůže k ní promlouvala dlouho a důrazně. A právě roky řešení ekzému a periorální dermatitidy ji dovedly k přesvědčení, že klíčové je pátrat po svých skutečných touhách a potřebách, chce-li být člověk skutečně "ve své kůži". Řeč byla také o tom, jestli je stárnoucí pleť takový problém, jak nám tvrdí reklamy. Jak mít v rovnováze péči o svůj zevnějšek i nitro? A je hormonální antikoncepce jediné řešení problémů mladistvé pleti? Přečtěte si rozhovor.