Zdraví

Bylinková pomoc při menopauze

Františka Moravčík připravuje bylinné směsi pro ženskou napářku známé pod jménem Lunice. Tentokrát nám poradila, jaké bylinky pomáhají ženám zvládnout období přechodu. Jak říká, menopauza není nemoc, ale jako nová etapa života je provázena řadou změn, které je potřeba přijmout a najít si v nich pohodlí. "Jednou z cest, jak zvládnout období přechodu ve větší pohodě, je použití bylinek."

Judita Berková: Jóga není tenis, jóga je cesta duše a na ní není začátečníků. Máme ji v sobě

S lektorkou Juditou Berkovou jsme si povídaly o tom, že jóga není jen tělesné cvičení, ale cesta za hranice fyzického těla a prožitek přesahu. Sama říká, že na první jógovou lekci ji před lety přivedl vnitřní hlas. "Zamilovala jsem se. Bezhlavě. Ta jednota, to propojení fyzického a spirituálního mně učarovalo a toto kouzlo trvá dodnes," popisuje žena, která dnes vede kurzy jógy od Bali přes Itálii až po Mexiko. Přečtěte si víc o jejím programu 4 pilíře jógy, o objevování zamrzlého potenciálu a vlídném přístupu k sobě samým.

Nejvyšší čas začít! Proč je důležité si každý měsíc vyšetřovat prsa (a jak se to dělá)

Staráte se o sebe dobře? Tak to určitě nezanedbáváte samovyšetření prsou. Rakovina prsu je po jiných kožních nádorech nejčastějším závažným zhoubným novotvarem u žen, a to v Česku i ve světě. Možnosti léčby se zlepšují, ale stále je zásadní včasný záchyt. Říjen je celosvětově měsícem prevence rakoviny prsu a ve spolupráci s organizací Loono vás chceme podpořit v samovyšetřování prsou v říjnu, v listopadu... prostě každý měsíc. Pravidelně. Jak na to, se dozvíte v tomto článku.

 

Judita Berková | 4 pilíře jógy: Jak se rozpouští tělesné zamrzlinky

Praktikujete jógu? Pokud ne, pojďte se nechat zlákat, jak zpomalit, jak se přeladit do tvůrčího módu, jak zprůchodnit energetické dráhy... jak se skrze tělo otevřít svému potenciálu. A na cestě objevování potenciálu leží i zamrzlinky, bolavá místa v těle, která nás nějak limitují a tím možná i iritují. Judita Berková, autorka programu 4 pilíře jógy, píše o tom, jak se zamrzlinkami pracovat.

Vendulka Pánková o nebolestivé menstruaci a pánevním dnu: Síla se skrývá v jemnosti

"Pro mě je menstruace komunikačním kanálem mého těla, kterým mi dává najevo, jak dobře se o sebe celý měsíc starám, jestli dostatečně odpočívám a jak zacházím se svou energií," říká Vendulka Pánková, která jako menstruační koučka pomáhá ženám menstruovat bez bolesti. Ženy Vendulka podporuje také v uvolňování pánevního dna a jeho správném cvičení. Věděli jste, že pro třetinu žen je relaxace pánevního dna mnohem zásadnější než posilování, protože ho mají stresem a tlakem na výkon příliš stažené?

Marie Helen: "Tělo chce v různých fázích cyklu různou stravu"

"Během menstruačního cyklu se nám mění doslova celý člověk," říká Marie Helen, propagátorka myšlenky, že strava ženy by se měla během menstruačního cyklu lišit. Prostřednictvím tradiční čínské medicíny, shiatsu a reflexologie podporuje další ženy v porozumění svému tělu, jeho signálům a samouzdravovacím schopnostem. Jak souvisí strava s menstruačním cyklem a jak může masáž různých bodů pomoci při bolestivé menstruaci? A proč není normální, aby menstruace bolela? Přečtěte si rozhovor.

Plavání během menstruace

Koupání během menstruace? "To snad ne, to ses zbláznila. To nejde, protože... To se nesmí, protože..." Připomíná vám to něco? Nebo si dokonce myslíte, že plavání a koupání během menstruace je opravdu nevhodné či zakázané? Představíme vám několik mýtů, které ohledně tohoto tématu ve společnosti kolují, a na závěr vyzpovídáme i gynekologa.

5 jógových pozic, které pomohou s menstruačními bolestmi

Jóga posiluje tělo i ducha. Možná během svých dnů nemáte na cvičení náladu, ale věřte, zrovna jóga vám může při menstruaci hodně dát - pomůže s vyrovnáním nálady a také mírní menstruační křeče. A pokud to rovnou nezní jako neodmítnutelná nabídka, musíte připustit, že aspoň za zkoušku by to stálo.

Inkontinence: příčiny, typy úniků moči a tipy na cvičení, prádlo a pomůcky

Inkontinence je velice nepříjemný stav, kdy nás trápí samovolný únik moči. Tento diskomfort, který mnohdy ovlivňuje každý náš den, každou hodinu i během noci, se týká především žen, ale není výjimkou ani u mužů. Mnoho z žen začne mít s inkontinencí problémy po porodu, kdy je pánevní dno těhotenstvím velmi namáhané a přestane naplno plnit svou důležitou funkci. Tedy podporu orgánů, které se nacházejí v pánvi, včetně močového měchýře.